PROGRAM FORUM
5 listopada, czwartek

9:00
REJESTRACJA I PORANNA KAWA
9:30
OFICJALNE OTWARCIE I SESJA NETWORKINGOWA

RYNEK HOME & GARDEN – SYTUACJA, TRENDY, PROGNOZY

9:45-10.00

Sytuacja polskiej gospodarki w świetle pandemii koronawirusa i jej wpływ na sektor wykończeniowy i wyposażeniowy

Maciej Gazda, Główny Ekonometryk, PMR

  • Sytuacja gospodarcza Polski oraz prognozy na najbliższe miesiące i lata
  • Wpływ sytuacji gospodarczej na sektor wykończeniowy i wyposażeniowy
10:00-10:10

Sesja pytań i odpowiedzi

10:10-10:25

Najważniejsze trendy na rynku Home & Garden
Agnieszka Skonieczna, Retail Business Unit Director , PMR

  • Wartość i prognozy dla rynków DIY i wyposażenia wnętrz
  • Bariery i czynniki rozwoju segmentu po COVID-19
  • Ekologia, zero-waste i inne trendy prośrodowiskowe
10:25-10:35

Sesja pytań i odpowiedzi

10:35-11:25

OCENA SEKTORA OKIEM GŁÓWNYCH GRACZY

Jak wygląda sytuacja na rynku? Czy postępująca konsolidacja będzie skutkować znacznym zmniejszeniem liczby sieci? Czy mniejsze formaty staną się standardem na rynku? Czy rynek czeka spowolnienie?
PANELIŚCI:
dr Katarzyna Stefanide, Dyrektor Generalna, Bricomarche
Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych, Prezes Fundacji Castorama, Castorama
Jarosław Dobrogoszcz, Dyrektor ds. sprzedaży sieci detalicznej, Grupa PSB Handel
Wojciech Węcławek, Dyrektor Zarządzający, Platforma Dla Budowy i Remontu

11:25-11:35
Sesja pytań i odpowiedzi
11:35

PRZERWA KAWOWA

EKOLOGIA, WYGODNY KONSUMENT, REMONTY – PRZYSZŁE FILARY RYNKU

12:00-12:15

Produkty dla zrównoważonych domów, moda czy świadomy wybór?

Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych, Prezes Fundacji Castorama, Castorama

  • Znaczenie certyfikacji produktów z drewna i papieru
  • Produkty ograniczające zużycie wody i energii
  • Jak edukować konsumentów, promować postawy proekologiczne oraz popularyzować wiedzę o zrównoważonym rozwoju
12:15-12:20

Sesja pytań i odpowiedzi

12:20-12:35

Co po boomie mieszkaniowym? Charakterystyka rynku remontowego w świetle pandemii koronawirusa
Szymon Jungiewicz, Construction Business Unit Director, PMR

  • Zakres planowanych remontów
  • Wybory i zakup materiałów budowlanych
  • Plany versus faktyczna realizacja
12:35-12:40

Sesja pytań i odpowiedzi

12:40-12:55

Zdrowe i zrównoważone życie w domu

Magdalena Betin, Sustainability Business Partner, IKEA

  • Badanie „Consumer Action on Climate Change” o nastawieniu do zmian klimatycznych i sposobach przeciwdziałania nadmiernej konsumpcji
  • Małe kroki mają duże znaczenie: ekologiczne i zrównoważone rozwiązania i produkty, wspierające zmiany codziennych zwyczajów konsumentów
  • Przykłady kampanii wpływu społecznego promujące less waste oraz zrównoważone życie w domu
12:55-13:00

Sesja pytań i odpowiedzi

13:00
LUNCH

W CO I GDZIE INWESTOWAĆ? – NAJBARDZIEJ PERSPEKTYWICZNE KATEGORIE I KANAŁY

14:25-14:40

Trendy na rynku wyposażenia i dekoracji wnętrz

Magdaleno Obrubko, Regional Marketing Manager, IKEA

  • Najpopularniejsze kolory i wykorzystywane materiały
  • Światowe trendy – przykłady z targów i konferencji
  • Przełożenie na produkt
14:40-14:45

Sesja pytań i odpowiedzi

14:45-15:05

Kluczowe kanały dystrybucji dla produktów wykończeniowych i wyposażeniowych

Stanisław Gorzula, Research Director, PMR
Karolina Szałas, Analyst, PMR

  • Wartość i prognozy dla kanałów dystrybucji artykułów wykończeniowych i wyposażeniowych na podstawie raportów PMR
  • Dyskont, market budowlany czy internet? Gdzie Polacy kupują poszczególne kategorie produktowe? Wyniki badań konsumenckich przeprowadzanych przez PMR
15:05-15:15

Sesja pytań i odpowiedzi

15:15
PRZERWA KAWOWA

CORAZ BARDZIEJ CYFROWY RYNEK – PROGNOZY DLA SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ

15:40-15:55

Czego szukamy w Internecie w kategoriach Home & Garden

Michał Mel, Industry Manager for Retail, Google

  • Jakich informacji szukamy w Internecie w kategorii Home & Garden?
  • Popularność których produktów rośnie najszybciej?
15:55-16:00

Sesja pytań i odpowiedzi

16:00-16:15

Wartość i prognozy rozwoju rynku e-commerce

Monika Pawlik-Kruszyńska, Business Unit Manager, Allegro

  • Dane dotyczące aktualnej sytuacji na rynku e-commerce
  • Widoczne trendy w 2019 roku w e-commerce
  • Trendy na 2020 w e-commerce (na świecie oraz w Polsce)
  • Przyszłość e-handlu i najważniejsze trendy w perspektywie pięciu lat
16:15-16:20

Sesja pytań i odpowiedzi

16:20-16:35

Trendy i prognozy rozwoju rynku e-commerce

Michał Raczyng, Product Owner, Homebook

  • Sprzedaż produktów Home & Garden przez internet
  • Użytkownik a trendy
  • W którym kierunku będzie rozwijać się e-commerce?
16:35-16:40

Sesja pytań i odpowiedzi

16:40-17:10

OCENA SEKTORA OKIEM GŁÓWNYCH GRACZY

Jak szybko rozwija się sprzedaż internetowa na rynku Home & Garden? Czy można ten proces przyspieszyć? Platforma handlowa czy własny e-sklep – jaki kierunek obrać? Cyfrowe rozwiązania w sklepach stacjonarnych – czy staną się standardem? Czy usługi dodatkowe oferowane przez sklepy stacjonarne pomagają utrzymać im klientów?
PANELIŚCI:
Michał Mel, Industry Manager for Retail, Google
Magdalena Obrubko, Regional Marketing Manager, IKEA
Michał Raczyng, Product Owner, Homebook

17:10-17:20

Sesja pytań i odpowiedzi

17:20
PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE FORUM
17:30
KOKTAJL
Przewiń do góry